Kendi işinizi
yapıyor ya da ufak bir işletmeye sahip olabilirsiniz. Günümüz gelişen İnternet çağında işletmenizi ayakta tutacak ve sürdürülebilirliğinizi çalışacak
pazarlama çalışmalarını nasıl yapacaksınız? Sizlere maliyeti düşük kendinizin
de yönetebileceği pazarlama stratejilerini sunuyoruz.
1- MÜŞTERİ
KİTLENİ BELİRLE
Ürününüz ile ilgilenen müşteri kitlenizi belirlemelisiniz.
Bunu yaş, cinsiyet, ilgi alanı, zevk alanı gibi kategorilere bölerek yapmanız
mümkündür. Örneğin, kadınlar pembe renkli kıyafetlerden hoşlanırken, erkekler
mavi renkli kıyafetlerden hoşlanır. Bu şekilde müşterinizi daha yakından tanır
ve onların ihtiyaçlarına yönelik olarak ürünlerinizi pazarlayabilirsiniz. Her
zaman bir ürünün bir alıcısı vardır ve bu alıcı herkes değildir, o ürüne ilgi
gösterendir. Bu yüzden öncelikle işletmenizin faaliyetleriyle, müşterilerinizin
ihtiyaçlarını karşılaştırarak kendi müşteri kitlenizi belirlemelisiniz.
2- SOSYAL MEDYA
Sosyal medyayı ülke nüfusumuzun çoğu kullanmaktadır. Bu
yüzden semtinizdeki ve ya farklı yerlerdeki insanları sosyal medya üzerinden
yaptığınız iş hakkında haberdar edebilirsiniz. Bunun için sizden ücret
alınmaktadır. Eğer reklam yaptırmak isterseniz, bu sosyal medya siteleri
sizlerden para talep etmektedir. Yaptıracağınız reklamlarda önceden belirlemiş
olduğunuz müşteri kitlenizin faydasını göreceksiniz. Sizin ürünlerini kime
hitap ediyorsa, ilgili insanlar sizleri takip etmeye ve sizden haberdar olmaya
başlayacaktır. Bu açıdan aktif bir sosyal medya kullanıcı olmalısınız.
3- E-POSTA
Bu strateji önceden oluşturmuş olduğunuz müşteri bilgi
bankanızı kullanarak uygulayabileceğiniz bir stratejidir. Bu stratejiyi herkes
bilinçsiz bir şekilde kullandığından ve insanlara rahatsızlık verici safhada reklam içerikli e-postalar
gönderildiğinden, TÜRKİYE CUMHURİYETİ Devleti bu konuda önemli bir düzenlemeye
gidilmiştir. Müşteriden
e-posta için onay alınması gerekmektedir. Bu hususa dikkat etmelisiniz.
E-posta içeriğinizi bir broşür tasarımı gibi oluşturmalısınız. Doğru mesajı
vermek için ürününüz görseli, fiyatı, özelliği ve varsa kampanya tarihini
belirtmeniz sizin için taslak bir e-posta örneği oluşturacaktır.
Müşterilerinize fazla bilgi vermeyin, onların ihtiyacı olan temel bilgileri
onlara sunun. Yeni ürünlerinizden haberdar olsunlar.
E-posta üzerinden ürünleriniz hakkında geri bildirimler
alabilir ve müşteri memnuniyetini sağlamaya yönelik bir strateji
belirleyebilirsiniz. Bu stratejiyi temel anlamda bu çalışmalara yönelik
kullanabilirsiniz.
4- BLOG
Ürünlerinizin tanıtımını ve kendi yaptıklarınızla ilgili
daha ayrıntılı bilgileri müşterilerinize ulaştırmak istiyorsanız, ücretsiz bir
blog oluşturun. Blog fikirlerinizi paylaşabileceğiniz, insanlara faydalı
bilgiler verebileceğiniz özgün yazıların yer aldığı ücretsiz bir web sitesidir.
Blog paylaşımlarınızı sosyal ağlar üzerinde paylaşarak, müşteri kitlenizi
genişletebilir ve ürünlerinizle ilgilenen daha çok insana ulaşabilirsiniz.
5- YOUTUBE
Kendi videolarınızı paylaşmaya ne dersiniz. Kısa süreli
bir tanıtım videosunu YOUTUBE üzerinde paylaşabilirsiniz. İşinizle ilgili
aramalarda insanlar sizi bulabilirler. Kendinizi kendiniz tanıtın. Çünkü o işi
yapan sizsiniz. İnsanlar artık daha küçük çapta yapılan ilginç videolara ilgi
göstermekte. Bu yüzden sizde kendinizi iyi tanıtan bir video hazırlamalısınız.
Okan Kaya
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder