Translate

18 Nisan 2016 Pazartesi

KÜÇÜK İŞLETMELER İÇİN PAZARLAMA ÖNERİLERİ

Kendi işinizi yapıyor ya da ufak bir işletmeye sahip olabilirsiniz. Günümüz gelişen İnternet çağında işletmenizi ayakta tutacak ve sürdürülebilirliğinizi çalışacak pazarlama çalışmalarını nasıl yapacaksınız? Sizlere maliyeti düşük kendinizin de yönetebileceği pazarlama stratejilerini sunuyoruz.



1- MÜŞTERİ KİTLENİ BELİRLE

Ürününüz ile ilgilenen müşteri kitlenizi belirlemelisiniz. Bunu yaş, cinsiyet, ilgi alanı, zevk alanı gibi kategorilere bölerek yapmanız mümkündür. Örneğin, kadınlar pembe renkli kıyafetlerden hoşlanırken, erkekler mavi renkli kıyafetlerden hoşlanır. Bu şekilde müşterinizi daha yakından tanır ve onların ihtiyaçlarına yönelik olarak ürünlerinizi pazarlayabilirsiniz. Her zaman bir ürünün bir alıcısı vardır ve bu alıcı herkes değildir, o ürüne ilgi gösterendir. Bu yüzden öncelikle işletmenizin faaliyetleriyle, müşterilerinizin ihtiyaçlarını karşılaştırarak kendi müşteri kitlenizi belirlemelisiniz.

2- SOSYAL MEDYA

Sosyal medyayı ülke nüfusumuzun çoğu kullanmaktadır. Bu yüzden semtinizdeki ve ya farklı yerlerdeki insanları sosyal medya üzerinden yaptığınız iş hakkında haberdar edebilirsiniz. Bunun için sizden ücret alınmaktadır. Eğer reklam yaptırmak isterseniz, bu sosyal medya siteleri sizlerden para talep etmektedir. Yaptıracağınız reklamlarda önceden belirlemiş olduğunuz müşteri kitlenizin faydasını göreceksiniz. Sizin ürünlerini kime hitap ediyorsa, ilgili insanlar sizleri takip etmeye ve sizden haberdar olmaya başlayacaktır. Bu açıdan aktif bir sosyal medya kullanıcı olmalısınız.

3- E-POSTA

Bu strateji önceden oluşturmuş olduğunuz müşteri bilgi bankanızı kullanarak uygulayabileceğiniz bir stratejidir. Bu stratejiyi herkes bilinçsiz bir şekilde kullandığından ve insanlara rahatsızlık verici safhada reklam içerikli e-postalar gönderildiğinden, TÜRKİYE CUMHURİYETİ Devleti bu konuda önemli bir düzenlemeye gidilmiştir. Müşteriden e-posta için onay alınması gerekmektedir. Bu hususa dikkat etmelisiniz. E-posta içeriğinizi bir broşür tasarımı gibi oluşturmalısınız. Doğru mesajı vermek için ürününüz görseli, fiyatı, özelliği ve varsa kampanya tarihini belirtmeniz sizin için taslak bir e-posta örneği oluşturacaktır. Müşterilerinize fazla bilgi vermeyin, onların ihtiyacı olan temel bilgileri onlara sunun. Yeni ürünlerinizden haberdar olsunlar.
E-posta üzerinden ürünleriniz hakkında geri bildirimler alabilir ve müşteri memnuniyetini sağlamaya yönelik bir strateji belirleyebilirsiniz. Bu stratejiyi temel anlamda bu çalışmalara yönelik kullanabilirsiniz.

4- BLOG

Ürünlerinizin tanıtımını ve kendi yaptıklarınızla ilgili daha ayrıntılı bilgileri müşterilerinize ulaştırmak istiyorsanız, ücretsiz bir blog oluşturun. Blog fikirlerinizi paylaşabileceğiniz, insanlara faydalı bilgiler verebileceğiniz özgün yazıların yer aldığı ücretsiz bir web sitesidir. Blog paylaşımlarınızı sosyal ağlar üzerinde paylaşarak, müşteri kitlenizi genişletebilir ve ürünlerinizle ilgilenen daha çok insana ulaşabilirsiniz.

5- YOUTUBE

Kendi videolarınızı paylaşmaya ne dersiniz. Kısa süreli bir tanıtım videosunu YOUTUBE üzerinde paylaşabilirsiniz. İşinizle ilgili aramalarda insanlar sizi bulabilirler. Kendinizi kendiniz tanıtın. Çünkü o işi yapan sizsiniz. İnsanlar artık daha küçük çapta yapılan ilginç videolara ilgi göstermekte. Bu yüzden sizde kendinizi iyi tanıtan bir video hazırlamalısınız.


Okan Kaya 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder