Translate

28 Mart 2016 Pazartesi

BİR GİRİŞİMCİ NASIL BAŞLANGIÇ YAPAR?

Bir girişim nerede başlar? Bir girişimci başlangıç şirketini (Start-up) nasıl başarıya ulaştırır? Bunlar bir süreçtir. Bu sürecin ne olduğunu merak mı ediyorsunuz? Sizinle beraber bu sürece yakından bakalım.

‘‘Meşgul olmak her zaman gerçek iş yapmak demek değildir. Bir işin hedefi üretmek veya başarmaktır ve bu iki sonuç için de düşünmek, sistem, planlamak, zeka, dürüst bir hedef ve terleme gerekir. Yapıyor gibi olmak yapmak değildir.’’
Thomas Edison



Bir girişimci şuana değil, herkesin ötesinde geleceğe odaklanmalıdır. Bu sayede özgün fikirlere sahip olabilir ve sorunları tespit edebilir. Bu yüzden geleceği görerek işe başlamalıyız.

Geleceği göreceğiz derken şuandan da kopmamalıyız. Şuanı gözlemlemeliyiz. Acaba bu dünyada şuan olan yanlış giden problem nedir? Bu gözlemden yola çıkarak geleceği görmeli ve bir çözüm üretmeliyiz. Eğer gerçekten girişimci olmak istiyorsanız bu düşüncelerinizi not etmelisiniz. Bu şekilde sonradan unutmazsınız. Üzerine düşünmek istediğinizde notlar size yardımcı olacaktır.
Fikirlerini hayata geçirmeye hazır mısın? Önce bir deneme yanılma yapmalısın. Düşüncelerini somutlaştıran bir simülasyon gibi düşünebilirsin. Bunu yaptığında düşündüklerine gerçekler arasındaki farklılığı görür ve projende eksiklikleri gidermen şansın olur. Eğer direk piyasa fikrini sunarsan başarısız olduğunda çıkacak olan krizi yönetmen zor olacaktır. Piyasaya sürmeden önce denemelisin.

Simülasyonda edindiğin deneyimler ile artık yola çıkmaya hazırsın. Deneyimlerini bir yatırımcıyla paylaşmaya ne dersin? Yatırımcılardan destek almalısın. Artık fikrini gerçeğe dönüştürdün ve bunu yaymalısın. Yardıma ihtiyacın var. O zaman bir yatırımcı bulmalısın. Yatırımcıyı bulduğunda yoluna kendini geliştirerek devam etmelisin. Bunu sürdürülebilirlik olarak algılamalısın ve hiçbir zaman en iyisinin ve yenisinin olduğunu unutmamalısın.

Piyasaya pazarlama yapmaya hazırsın. Az müşteriye pazarlamalısın. Herhangi bir sıkıntı çıktığında müdahale etme olasılığın yüksek olmalı. Fikrinin somut çıktısını piyasa pazarladığında, müşterilerinden projen hakkında geri bildirim almalısın. Aldığın geri bildirimler neticesinde eğer problemler varsa soruna çözüm bulmaya çalışmalı ve yeni bir deneme yanılma yoluna girmen gerekiyor. Eğer müşterilerinden olumlu yanıt geliyorsa, artık daha fazla pazarlama yapmak için hazırsın.

Fikrini pazarladın ve büyümelisin. Çünkü her şey yolunda ve para kazanıyorsun. Büyümelisin ve kendini sürekli geliştirmelisin. Başlangıç girişimlerinin çoğunluğu ilk yıllarında başarısız olurlar. Bir ve ya iki başlangıç girişimini beş yılı geçebilir. Beş yılı geçtikten sonradan yenilikçi kimliğini korumalısın.

Başlangıç girişimleri zorlu bir süreçten geçerler. Her zaman kötü bir şey olacak gibidir ve çoğunlukla olur. Ekip arkadaşlarınızla anlaşamazsın. Fikirleriniz gerçek hayatta farklı bir hal alır. Yatırımcı bulamazsınız. Pazarlamanızda sıkıntı oluşur. Bu yüzden süreci genel bir taslak olarak ele aldık. Girişiminizin başarıya ulaşmasını diliyoruz.


Okan Kaya

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder