Translate

16 Mart 2016 Çarşamba

LİDERLERE VE LİDER OLMAK İSTEYENLERE YÖNETİM KONUSUNDA TAVSİYELER

Sosyal paylaşım sitelerinde, iş organizasyonların ve ya iş ilanlarında lider kavramını görüyoruz. Liderliğin yönetimdeki farklılıklarını okuyoruz. Bizde bazı sorulara cevap vererek bir lidere ekip yönetiminde fayda sağlayacak tavsiyeler paylaştık. Bir lider nasıl bir yönetim uygulamalıdır? Bir lideri normal bir yöneticiden ayıran nedir? Tavsiyelerimize bakmaya ne dersiniz?
En iyi liderler, iş bittiğinde insanların bu işi biz başardık diyebilmelerini sağlayan kişidir.
                                                                                                                                       Lao Tzu
                                        



 Bilgileri paylaşın. Topluma faydalı olmaya çalışın. Bilgiler paylaşıldıkça anlamlı olur. Bir bilgi kullanılmadığı sürece bir anlam ifade etmez. Eğer kendinize liderlik vasfını yakıştırıyorsanız bilgileri, haberleri liderlik ettiğiniz topluma faydalı her şeyi paylaşmak zorundasınız. Çünkü siz lider olarak o topluluğa yön veriyorsunuz. Eğer siz bilgileri paylaşmazsın liderliğini yaptığınız topluluk hedefinden sapabilir ya da başka birisi sizin yerinize liderlik vasfını yüklenebilir. Paylaşmaktan korkmayın.
İnsanlara teşekkür edin. Her insan takdir edilmek ister. Bir işi yaptığında ve ya çok basitte gözükse ki öyle değildir; birisi size selam verdiğinde ona teşekkür edin. Kendisine teşekkür edildiğini gören kişi, topluluğa bağlı kalacaktır. Kendisine değer verildiğinin farkında olacaktır. Teşekkür etmenin bir maliyeti yoktur. Sadece samimi bir teşekkür siz liderle çok şey kazandıracaktır.

 Herkesin kişiliği, ilgili alanları, yetiştiği ortam ve birçok özelliği farklılık gösterir. Bu yüzden ekibinizdeki her bireyin özelliklerini iyi bilmeniz gerekiyor. Herkesin iletişim kurma şekli farklılık gösterebilir. Birisi daha samimi bir iletişim kurarken, diğeri mesafeli bir iletişimi tercih edebilir. Bu yüzden kendi iletişim şeklinizi değil karşıdaki bireyin iletişim şeklini tercih etmelisiniz. Bunun için ekip içerisindeki herkesi gözlemlemeniz gerekmektedir. İnsanların özel alanına girmek için benzer noktalarınızın olması lazım. Doğru iletişimi kurmak için öncelikle karşıda bulunan kişiyle ortak noktaları keşfetmeniz gerekiyor. Bu yeterli mi? Tabi ki, değil. Karşı tarafın hoşlanmadığı davranışları da öğrenmeniz gerekiyor. Ortak alanı yok ederseniz size karşı iletişimini kapatacaktır. Ekip yönetiminde iletişim şekli önem arz etmektedir.

 İnsanlar bir işe odaklanıp saatlerce çalışarak daha verimli olmazlar. Uzmanların söylediğine göre 40-50 dakikada bir insanların mola vererek ayağa kalkması ve kan dolaşımını hızlandırması gerekiyor. Bu sağlık açısından çok önemli. Ayrıca insanlar sürekli iş yaparak o işten soğuma noktasına gelebilirler ya da odaklanmakta zorluk çekebilirler. İşinizi eğlenceli hale getirin. 10-15 dakikalık molalar vererek ekip arkadaşlarınızla beraber sohbet edebilir, oyunlar oynayabilir kısacası yaptığınız işi eğlenceli bir hale getirebilirsiniz.

 Geri bildirim bir iş hakkında neler yaptığınızı görmek ve ne yapacağınız hakkında veri olması açısında faydalıdır. Geri bildirim kültürünü ekibinize benimsetmelisiniz. Geri bildirim tek taraflı değil karşılıklı olmalıdır. Örneğin bir ekip arkadaşınız size yaptığı iş hakkında ilerlemelerin nasıl gittiğine dair geri bildirimlerde bulunabilir. Sizde aynı şekilde ekibinize hedeflerinize ulaşma noktasında neredesiniz, işin ne kadarı tamamlandı, neler yapmak gerekiyor, kim ne yaptı gibi konular hakkında geri bildirimde bulunmalısınız. Bu şekilde ekip ile aranızda yönetim kolaylaşacaktır. Ekibin performansı artacak ve daha verimli çalışmalar ortaya çıkaracaktır. Geri bildirimler ile işinizdeki eksiklikleri tespit edebilir, daha büyük sorunlara yol açmadan bu eksiklikleri gidererek gelecekte oluşabilecek problemleri engelleyebilirsiniz.

 Kısa bir anlatımla liderlerin ve lider adaylarının yönetim konusunda nasıl davranmaları gerektiğini anlattık. Tavsiyeler ve görüşler çoğaltılabilir. Anlattıklarımız temel davranışları kapsamaktadır. Bir liderliği açıklamak ve ya neler yapması gerektiğini ele almak uzun süreler üzerinde tartışılan konulardır. Bu yüzden yazımızı kısa ve öz tutarak sizlere faydalı olacağını düşündüğümüz temel görüşleri paylaştık. Yönetim alanında ekibinize iyi bir liderlik yapmanızı diliyoruz.


Okan Kaya

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder